1. Projekt kalendarza:
Zdecydowałem się przygotowanie projektu ściennego kalendarza spiralowanego w formacie A3, 13 kartkowego (pierwsza strona tytułowa). Po godzinach spędzonych na poszukiwaniu odpowiedniej firmy wybrałem do realizacji DRUKARNIA. Mają ceny na dobrym poziomie, szybki kontakt i co najważniejsze dobre podejście do detalu. Niestety siedzą po drugiej stronie miasta, ale to biorę na siebie. Projekt mojego autorstwa do wglądu pod poniższym linkiem (w przeglądarce nie zawsze wszystko się wczytuje, najlepiej pobrać lokalnie)
Projekt 1
Projekt 2
Niestety nie jestem artystą-grafikiem, a moje umiejętności w PS to naprawdę podstawy. Proszę więc o ewentualne sugestię (w granicach normy) co by tu ewentualnie doszlifować. Po konsultacji z drukarnią projekt przeszedł weryfikację i technicznie gotowy jest do składu. Jeżeli ktoś o wyższych umiejętnościach graficznych chciałby zaproponować coś własnego to proszę śmiało linkować.
2. Zdjęcia do kalendarza:
Na obecnym etapie doszedłem do wniosku, że organizacja demokratycznego wyboru zdjęć przez forumowiczów nie byłaby najlepszym posunięciem. Czasu mamy i tak niewiele a i pewnie pojawiłyby się spory, niedomówienia z taką ankietą związane. Postanowiłem więc udostępnić skrzynkę kalendarz@5box.pl na którą, podsyłać można od tego momentu swoje propozycję. Absolutnym minimum technicznym jest rozdzielczość 3579x2386 (zdjęcie poziome). Chodzi o to, żebyśmy na kalendarzu mieli w miarę wyraźną fotografię a nie jeden duży pixel. Jeżeli nie mieścicie się w rej rozdzielczości, piszcie w mailu. Każde zdjęcie, będzie kadrowane do takich proporcji z uwzględnieniem 0,30cm po bokach na spady przy cięciu. Zwróćcie proszę więc uwagę na to aby kluczowe elementy nie znajdowały się na samym skraju. W tytule proszę o podanie forumowego nicka oraz miesiąca w który celujecie. Proszę również o dodanie do treści maila poniższej notki:
Zdjęcia nadsyłamy do 18 października 2014.Niniejszym oświadczam, iż posiadam pełne autorskie prawa majątkowe do zdjęć (dalej nazywanych utworem) przesyłanych w ramach projektu „Kalendarz 2015 forumvolvo.pl”
Oświadczam, że przesłane zdjęcia nie naruszają majątkowych i osobistych praw autorskich osób trzecich. Jednocześnie wyrażam zgodę na przekazanie praw autorskich, (niewyłącznych) praw majątkowych do zdjęć w zakresie utrwalania i zwielokrotniania nadesłanego utworu/ów – wytwarzanie egzemplarzy utworu bez względu na technikę (np. techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrową), ilość i wielkość nakładu;
Wybór tych najlepszych kadrów chciałbym pozostawić administracji naszego forum (jeżeli na to przystanie). Zdjęcia, zostaną pogrupowane w odpowiednie miesiące i podesłane do admina. Werdykt zobaczymy już bezpośrednio na kalendarzu. Myślę, że taka forma będzie dla wszystkich użytkowników najbardziej satysfakcjonująca i uczciwa a co najważniejsze ograniczy niepotrzebne spiny do minimum. Jeżeli zainteresowanie będzie nikłe, a co za tym idzie nie zbierzemy odpowiedniej ilości zdjęć, być może wybierzemy coś z forumowej galerii.
4. Zamówienia:
UWAGA!!! Rozpoczynamy proces zamawiania kalendarzy.
Przed złożeniem zamówienia przeczytajcie kilka istotnych zasad poniżej[/b]
1. Kalendarz zamawiamy jedynie za pośrednictwem formularza (przycisk na dole wpisu),
2. Do poprawnego zamówienia niezbędne jest konto w systemie zamówień,
3. Konto zakładamy podczas składania zamówienia,
4. Przed złożeniem zamówienia przygotuj wcześniej ADRES oraz SYMBOL PACZKOMATU ZNAJDŹ SWÓJ PACZKOMAT
5. Jeżeli decydujesz się na wysyłkę paczkomatem podajesz SYMBOL I ADRES PACZKOMATU, jeżeli kurierem/pocztą ADRES DOMOWY (doręczenia paczki),
6. Jeżeli podczas składania zamówienia w polu adresu nie podałeś SYMBOLU PACZKOMATU lub podałeś niewłaściwe dane, uzupełnij je logując się na swoje konto w systemie zamówień,
7. Jeżeli podczas składania zamówienia zobaczysz monit o nieprawidłowo wypełnionym polu, upewnij się czy nie ma w nim dodatkowej spacji,
8. Podczas składania zamówienia podajemy nick forumowy w odpowiednim polu (nie jest wymagany ale będzie łatwiej z komunikacją),
9. W jednym procesie zamówienia możemy zamówić maksymalnie 3 sztuki kalendarza. Po przekroczeniu dozwolonej liczby pojawi się monit o braku przewoźników,
10. Informacje dotyczące płatności wyświetlone zostaną w podsumowaniu zamówienia, dodatkowo zostaną wysłane na podany adres email,
11. W potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymasz specjalny KOD ZAMÓWIENIA. Kod ten należy KONIECZNIE podać w tytule przelewu bankowego,
12. Kontaktując się w sprawie zamówienia zawsze podawaj KOD zamówienia, to dzięki niemu będę mógł szybko zidentyfikować Twoją wpłatę/zamówienie,
13. Przy każdej zmianie statusu Twojego zamówienia, otrzymasz wiadomość na adres email,
14. Chcąc sprawdzić stan Twojego zamówienia zaloguj się na swoje konto w formularzu zamówień,
15. Zamówienia realizowane są partiami po skompletowaniu zamówień na 20 sztuk kalendarzy.
To by było na tyle z podstawowych informacji. Bardzo ważną sprawą jest dokładne czytanie komunikatów w formularzu. Nie jest on idealny ale myślę, że każdy sobie poradzi. Jeżeli dostrzeżecie jakiekolwiek błędy lub nieprawidłowe działanie dajcie znać na PW lub na kalendarz@5box.pl
Koszt kalendarza - 26,73 PLN/szt.
Dostawa InPost Paczkomaty – 9,71pln (do 10 kg)
Dostawa Poczta Polska - 9,50 PLN (za każdą sztukę)
Dostawa kurier DPD – 15,24PLN (do 20 kg)
Za pomoc techniczną i cenne sugestie w całej organizacji dziękuję użytkownikowi Łosia Samosia.
Informacje końcowe
------------
Pierwszy raz jest najtrudniejszy a jest to pierwsza taka akcja przez mnie organizowana, więc po stokroć proszę o wyrozumiałość w przypadku jakichkolwiek potknięć. Na żadnym kalendarzu nie zarabiam ani grosza. Nie jestem grafikiem, artystą, właścicielem drukarni itp. Robię wszystko w miarę moich możliwości. Jeżeli zauważycie więc jakieś błędy, ewentualnie wpadniecie na jakiś ciekawy pomysł, który usprawni całą organizację dajcie proszę znać.
-- aktualizacja 2014-08-30, 10:11 --
Mam jeszcze drobną prośbę/sugestię do administracji forum o to aby pomogła mi z samym moderowaniem i edycją powyższego posta (nie jestem w tym biegły). Jeżeli trzeba coś poprawić, dodać przecinek, gdzieś zmienić kolor, rozmiar itd. aby wyglądało to lepiej - wspomóżcie. Nie wiem też, czy nie byłoby dobrym rozwiązaniem podpięcie tego posta wyżej, może do osobnego działu tematu. Tutaj liczę na pomoc bardziej obeznanych. Z góry dzięki
--- aktualizacja 13-10-2014 --
Zgodnie z wytycznymi wpisu organizacyjnego w dniu wczorajszym minął termin nadsyłania zdjęć, przychylając się jednak do próśb mailowych wydłużam ten termin do soboty 18-10-2014. Kilka osób wybiera się jeszcze w tym tygodniu na jesienne plenery więc może coś jeszcze ciekawego wpadnie do zestawu. W sobotę ostatecznie zamykam skrzynkę i wysyłam zdjęcia do wyboru moderatorom
--- aktualizacja 27-10-2014 --
Akcja nadsyłania zdjęć do kalendarza zakończona.
--- aktualizacja 03-11-2014 --
Mamy finałową 12-tkę. Jesteśmy teraz na etapie przygotowania składu dla drukarni i wydruku egzemplarza wzorcowego.