Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
-
- V
- Posty: 99
- Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
- Imię: Mariusz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,0 B4
- Rok: 2021
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Ja mam panele na gruncie 6,3 kWh założone na starych lepszych zasadach ale to zaspokaja moje domowe dość duże potrzeby. Mówienie że jak się ma panele to ładowanie elektryka jest prawie za darmo to nieprawda. Musiałbym dokupić drugą taką instalację by "za darmo" jeździć elektrykiem czyli wydać kolejne 27tys na fotowoltaikę nie mówiąc już że po wejściu nowych zasad rozliczania jest to nieopłacalne. Na razie elektryczne auto nie dla mnie.
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
-
- VO
- Posty: 156
- Rejestracja: 2012-04-21, 23:26
- Imię: Piotr
- VOLVO: V70 II T5 / V70 II 2.5T
- Silnik: 2.3 + 2.5
- KW/KM/NM: 250KM / 209KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11,5
- Przebieg: 680000
- Lokalizacja: Kalisz, wielkopolskie
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
pewnie producenci z EU będą mieli problem z elektrykami, więc już za kilka lat będziemy jeździć chińskimi pojazdami na bateryjki
Fotowoltaika też z EU, a całą technologię PV przejęli przyjaciele z Azji i dyktują warunki całemu światu.
mają kilka kontynentów jako swoje magazyny surowców...
Fotowoltaika też z EU, a całą technologię PV przejęli przyjaciele z Azji i dyktują warunki całemu światu.
mają kilka kontynentów jako swoje magazyny surowców...
SVART SKUGGA
- michal.g
- VOL
- Posty: 437
- Rejestracja: 2015-04-21, 23:17
- Imię: Michal
- VOLVO: V90CC
- Silnik: B5
- KW/KM/NM: 250KM
- Rok: 2024
- Przebieg: 500
- Lokalizacja: Białystok/Warszawa
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Gość mówi, że rzeczywiście rozdziały S60 i S90 są zamykane, ale jednocześnie są otwierane są sloty na V60 PHEV
C30 1.6d '07 => V40 D3 '14 => S60 T5 '19 => V90CC B5 '24
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Znaczy silniki spalinowe zostają?
-
- V
- Posty: 99
- Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
- Imię: Mariusz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,0 B4
- Rok: 2021
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
S60 obecnej generacji w wersji PHEV już od kilku lat jest w cenniku tylko nikt tego nie kupuje bo koszt 350tys to nawet nie jest złodziejstwo, to rozbój z gwałtem na zdrowym rozsądku.
Takie coś przed chwilą obejrzałem
https://demotywatory.pl/5230156/Czy-war ... lektryczny
Takie coś przed chwilą obejrzałem
https://demotywatory.pl/5230156/Czy-war ... lektryczny
-
- V
- Posty: 21
- Rejestracja: 2019-11-15, 23:42
- Imię: Aleksander
- VOLVO: XC90
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 455
- Rok: 2023
- Przebieg: 9000
- Status: Online
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Ja kiedys pracowalem w jednej firmie z branzy automotive i komunikat byl taki. Do produkcji silnika diesla potrzeba 10 osob, do benzyny 4-5 a do elektryka wystarczy 1. Nie ma całej masy osprzętu pod maską a dodatkowo w środku panuje poda na "minimalizm" czyli ładowanie wszystko do tabletu zamiast fizycznych przycisków. To kolejne oszczędności. Zatem dlaczego cena jest tak wysoka ? Nie wiem... ale sie domyślam. Na pewno marża jest zdecydowanie wyższa niż przy silnikach spalinowych i o tym trzeba pamiętać mając na uwadzę cały ten trend.
W garażu: XC90 2.5T 2005, XC90 T8 2023
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2021-12-01, 22:59
- Imię: Pawel
- VOLVO: V60
- Silnik: B4
- KW/KM/NM: 144/197/420
- Rok: 2022
- Przebieg: 24000
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Dość mocno zastanawiałem się nad zakupem PHEV, ale jak wziąłem kalkulator do ręki to w żaden sposób mi się to nie spinało.
IMO PHEV to najlepszy ruch w obecnych czasach, oczywiście jeśli chcemy "jakoś" dbać o ekologie oraz zachować zdrowy rozsądek - w mieście na baterii w trasie PB/Diesel.
IMO PHEV to najlepszy ruch w obecnych czasach, oczywiście jeśli chcemy "jakoś" dbać o ekologie oraz zachować zdrowy rozsądek - w mieście na baterii w trasie PB/Diesel.
- marcin_wachowiak84
- VO
- Posty: 297
- Rejestracja: 2021-01-05, 20:12
- Imię: Marcin
- VOLVO: XC60 R-Design MY'21
- Silnik: 2.0 B4 Mild Hybrid PB
- KW/KM/NM: 145/197+14/300+40
- Rok: 2020
- Średnie spalanie: 7,2
- Przebieg: 48000
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
akurat tutaj wydaje mi się, ze powinny być do wyboru jeszcze typowe hybrydy. Nie każdemu opłaca się montować na dachu panele a zarządzanie energią w trybie hybrydowym w Volvo nie jest chyba najlepsze - biorąc za wzór niestety Lexus/Toyota. Do tego koszt produkcji plugina większy co przekłada się na wyższą cenę sprzedaży,. a za cos z czego korzystać nie będę nie chcę dopłacać.
Myślałem o zmianie auta w tym roku, ale poczekam co będzie na 2025/2026 - póki co żadne większe liftingi się nie szykują. A odgrzewany kotlet mnie nie interesuję.. chyba, ze mocno spadnie cena XC90. Przez opóźnienie z wersją EX nie chcą sobie robić wewnętrznej konkurencji. A takie odświeżenie gamy dobrze by im zrobiło, oczywiście gdyby zostawić jeszcze benzynowe lub normalne hybrydy.
Escort 92\' Megane Coupe ph1 96\' Megane hatchback ph1 97\' - Laguna II 01\' Hyundai Tucson 05\' 2.0 LPG Hyundai i40 11’ SW 1.7 High (żałuje, ze sprzedałem..) Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD (żałuję, że kupiłem..) VOLVO XC60 MY 21 R-Design B4 PB
-
- V
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-01-02, 22:36
- Imię: piecu
- VOLVO: V90
- Silnik: B4 B
- KW/KM/NM: 211
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Było już o tym w temacie obok - bo moda, LIFESTYLE xD, bo ludzie dali sobie nawinąć makaron na uszy, że suvy są w każdym przypadku, niezależnie od wszystkiego, lepsze od vanów, minivanów, kombi, czy liftbacków. I teraz mamy na rynku co mamy. Chcesz, czy nie chcesz, zaraz i tak będziesz jeździć suvem. Nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym więcej pisać.
Najlepsze w tym całym zidioceniu sytuacji (podkreślam - sytuacji) jest fakt, że równolegle postępuje elektryfikacja i walka o możliwie duży zasięg, a z drugiej i tak przepychają elektryczne suvy (lada moment nawet G klasa będzie elektryczna!), który ma aerodynamikę w tyłku, wielkie koła i jest ciężkim klocem - w skrócie posiada wszystkie rzeczy, które zasięg ograniczają... Nie próbuj zrozumieć i tak się nie da.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Najlepsze w tym całym zidioceniu sytuacji (podkreślam - sytuacji) jest fakt, że równolegle postępuje elektryfikacja i walka o możliwie duży zasięg, a z drugiej i tak przepychają elektryczne suvy (lada moment nawet G klasa będzie elektryczna!), który ma aerodynamikę w tyłku, wielkie koła i jest ciężkim klocem - w skrócie posiada wszystkie rzeczy, które zasięg ograniczają... Nie próbuj zrozumieć i tak się nie da.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- VOL
- Posty: 351
- Rejestracja: 2011-06-22, 18:51
- Imię: Bartosz
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244T14 + TF-80SC
- KW/KM/NM: 129kW
- Rok: 2009
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 8,685
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. SUVy za dobrze się sprzedają, a nikt rozsądny nie podcina gałęzi na której siedzi.
Zauważ, że SUVy są w pełnej gamie napędów: od "mild" do "plug-in".
SUV plug-in jest wystarczająco dużym autem, aby po upakowaniu w nim akumulatorów, nadal mieć spory bagażnik. No i dostaniesz do niego rejestrację z zielonym tłem.
-
- V
- Posty: 62
- Rejestracja: 2016-01-02, 22:36
- Imię: piecu
- VOLVO: V90
- Silnik: B4 B
- KW/KM/NM: 211
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Więc nie wygaszają modeli z silnikami spalinowymi, a wygaszają nie-SUV-y z silnikami spalinowymi
-
- Posty: 0
- Rejestracja: 2019-07-23, 22:42
- Imię: marcin
- VOLVO: s40
- Silnik: 2.0
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 316000
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
A. Bo to tego...
-
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2013-08-28, 21:31
- Imię: beetle1
- VOLVO: V90CC
- Silnik: B4 diesel
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Online
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Wczoraj byłem w serwisie Volvo i obok mnie handlowiec tłumaczył klientowi, że jak chce spalinowe XC60, oczywiście tylko benzynę, bo diesla już nie mają, to musi zamówić teraz, bo w tym roku kończą produkcję. Zostaną tylko PHEV i elektryki.
I o ile nie jestem jakoś totalnie na nie wobec elektryków, to dziwi mnie pośpiech Volvo w porzuceniu spalinówek już teraz. Jak pokazują liczne problemy i obsuwy z EX90 nie są na to gotowi. A innych modeli elektrycznych wciąż brak. Audi, czy Mercedes wciąż wypuszczają nowe modele spalinowe, a Volvo nawet stare chce pogrzebać, pomimo wciąż dużego popytu.
I o ile nie jestem jakoś totalnie na nie wobec elektryków, to dziwi mnie pośpiech Volvo w porzuceniu spalinówek już teraz. Jak pokazują liczne problemy i obsuwy z EX90 nie są na to gotowi. A innych modeli elektrycznych wciąż brak. Audi, czy Mercedes wciąż wypuszczają nowe modele spalinowe, a Volvo nawet stare chce pogrzebać, pomimo wciąż dużego popytu.
-
- V
- Posty: 99
- Rejestracja: 2020-11-20, 20:15
- Imię: Mariusz
- VOLVO: S60
- Silnik: 2,0 B4
- Rok: 2021
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Jak nie ma jak są inne modele elektryczne. Jest XC40 i EX30 jeszcze. Tyle że ten EX30 w środku to jakieś dziwo jest
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Miesiąc się kończy i chciał mieć wyrobiony plan.
-
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2013-08-28, 21:31
- Imię: beetle1
- VOLVO: V90CC
- Silnik: B4 diesel
- Rok: 2023
- Przebieg: 0
- Status: Online
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
No nie, chodzi mi o elektryczne wersje serii 60 i 90. Przecież EX30 nie jest alternatywą dla ich najpopularniejszego modelu, XC60.
Nie sądzę. Takie głosy pojawiają się od pewnego czasu. Na wielu rynkach nie kupisz już nowego V90CC, właśnie dlatego, że nie ma wersji PHEV lub elektrycznej. Choćby w rodzinnej Szwecji, choć było tam popularne.
-
- VO
- Posty: 170
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Jak tak dalej będzie się działo w Niemczech ja teraz, to jeszcze przez 2030 powrócimy do silników spalinowych.
Ostatnio zmieniony 2024-01-20, 21:55 przez Luckyy, łącznie zmieniany 2 razy.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Tak jak pisałem Audi robi przemeblowanie w oznaczeniach modeli. Wraz z premierami nowych modeli będzie następująca prawidłowość - modele z numerami parzystymi będą w 100% elektryczne, a modele nieparzyste będą spalinowe mild hybrid i phev.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- VO
- Posty: 170
- Rejestracja: 2017-06-20, 22:09
- Imię: Lukasz
- VOLVO: V90
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 176/240/500
- Rok: 2017
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 98000
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Akurat SUV jest dobrym kandydatem na bateryjkowca, bo jest dużo miejsca w podłodze na baterie.rower pisze: ↑2024-01-12, 12:56Najlepsze w tym całym zidioceniu sytuacji (podkreślam - sytuacji) jest fakt, że równolegle postępuje elektryfikacja i walka o możliwie duży zasięg, a z drugiej i tak przepychają elektryczne suvy (lada moment nawet G klasa będzie elektryczna!), który ma aerodynamikę w tyłku, wielkie koła i jest ciężkim klocem - w skrócie posiada wszystkie rzeczy, które zasięg ograniczają... Nie próbuj zrozumieć i tak się nie da.
A jak prześwit się zmniejszy to mało kto zauważy.
"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy
/biegły sądowy
-
- VOLV
- Posty: 656
- Rejestracja: 2019-03-26, 20:58
- Imię: FUX
- VOLVO: YV1ZZL
- Silnik: B5
- Rok: 21
- Przebieg: 89
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
A co to ma wspólnego z wiodącym tematem?
-
- V
- Posty: 110
- Rejestracja: 2018-02-26, 08:20
- Imię: M
- VOLVO: -
- Silnik: -
- KW/KM/NM: -
- Rok: 0
- Przebieg: 0
- Status: Offline
Koniec produkcji S60/V60 i S90/V90
Post na który odpowiadałem zniknął, bądź uległ zmianie, więc rzeczywiście w obecnej formie - nic ale odpowiadałem na coś innego - na uwagę, że w Audi będą następcy modeli spalinowych, tylko zmienią nazwę.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka